کرکره برقی

از کرکره برقی برای مغازه و یا پارکینگ استفاده می شود،مخصوصا پارکینگ هایی که می خواهند از فضای پشت درب هم برای پارک کردن خودرو استفاده کنند و یا نصب جک درب پارکینگی در انجا امکان پذیر نیست.اولین راهنمایی و نکته ای که در خرید کرکره اتوماتیک باید به ان توجه کرد مرغوب بودن تیغه ها می باشد که باید دقت شود تا از تیغه هایی که از ضایعات الومینیوم ساخته شده اند استفاده نشود زیرا باعث پارگی تیغه ها در مفصل و سروصدای زیاد هنگام عملکرد می شود.پس اگر کسی پیشنهاد قیمت کرکره برقی پایین تری به شما داد بدانید که ممکن است تیغه ها مرغوب نبوده ویا سبک باشند که سبک بودن هم باعث فرورفتگی در اثر ضربه می شود.مهمترین مزیت کرکره اتوماتیک فراهم کردن راحتی شما در برقراری امنیت بیشتر با استفاده از نیروی کمتر است. شما می توانید باز یا بسته شدن کرکره برقی را دقیقا همانطور که می خواهید انجام دهید. فقط با فشردن یک دکمه، بدون توجه به جایی که در آن قرار دارید. امروزه از کرکره اتوماتیک برای حفاظت محیط و به عنوان یکی از درب های ورودی پارکینگ ها، مراکز تجاری ,صنعتی و… استفاده می شود تا از ورود افراد ، نفوذ نور خورشید، باد، باران و صدا جلوگیری کنند. تیغه کرکره برقی عرض تیغه های کرکره برقی انواع مختلفی دارد که بسته به شرایط مختلف از انها استفاده میشود. تیغه های عرض ۶۰ میلیمتر برای درب های کرکره برقی کوچک تا مساحت ۵ متر ، تیغه های ۸۰ برای مساحت ۲۰ متر و تیغه های ۱۰۰ برای کرکره های بزرگ تا مساحت ۴۰ متر مناسب هستند.همچنین در مورد پارکینگ بهتر است از تیغه های غضروف دار استفاده شود تا صدای کمتری هنگام حرکت داشته باشد. تیغه غضروف دار در بین مفصلهای خود دارای لاستیکهایی هستند که جلوی ایجاد صدا را میگیرند.مورد دیگری که باید به ان توجه کرد انتخاب موتور مناسب برای کرکره برقی ریموتی می باشد.موتورهای توبولار و ساید از متداول ترین موتورهای کرکره برقی می باشند.


نوین سازان

داشتن پل در وسط تیغه: وجود پل باعث می شود که اولاً صدا داخل تیغه کرکره برقی نیافتد و همچنین قدرت تیغه کرکره برقی در برابر ضربات ، بیشتر شود. تیغه در مدل های بدون پل، تک پل و دو پل موجودند.
ضخامت گوشت تیغه: اگر تیغه کرکره برقی گوشت کافی نداشته باشند در هنگام اکسترود کردن ( به یکدیگر متصل کردن) خوب جا نرفته و پس از مدتی کرکره، کش می آید و تنها با یک ضربه به وسط کرکره، تیغه کرکره برقی از هم جدا می شوند.
تیغه تک جداره و دو جداره: مسلماً اگر می خواهید کارتان کامل تر بوده و طول عمر بیشتری داشته باشد از تیغه دو جداره استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید از تیغه کرکره برقیی تک جداره استفاده کنید.

خرید از نوین سازان

موتور کرکره برقی توبولار(مزایا و معایب): این سیستم از یک موتور استوانه ای شکل با طول حدود ۵۰ cm استفاده می کند که از یک طر ف شفت ، داخل شده و به وسیله پیچ به آن محکم و ثابت می شود. چرخش بخش متحرک موتور شفت را به گردش در می آورد و باعث جمع شدن تیغه ها به دور شفت یا باز شدن آنها می شود . با توجه به محدودیت فضای موتور ، این نوع کرکره برای درب های با مساحت کوچک یا متوسط استفاده می شود. موتور های تیوبلار بدون شک پر استفاده ترین نوع موتور در کرکره برقی ها می باشد و دارای محبوبیت زیادی بین نصابان کرکره است. علت نام گذاری آن به این نام ، شکل لوله ای آن است. یکی از دلایل محبوبیت این نوع موتور کرکره برقی ، نصب آسان است که می توان با توجه به وزن تیغه کرکره برقی ، موتور مناسب را استفاده کرد. این موتور ها در وزن های ۳۰، ، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۲۳۰ و ۳۰۰ کیلوگرم موجود است.که پیشنهاد می شود در مواردی خاص به توصیه فروشنده چنانچه ابعاد و وزن کرکره برقی به حدی باشد که موتور ۳۰۰ نیوتن قابل استفاده باشد از موتور ساید ۳۰۰ بهره گیریم. باید توجه داشت که تاج و آداپتور در موتور های مختلف با هم متفاوت است با استفاده از یک شافت گرد یا هشت ضلعی (بسته به تاج آداپتور و موتور) به راحتی قابل نصب می باشد. برای ابعاد تا حدود ۱۳ متر مربع از موتور توبولار استفاده می شود که شامل توبولار ۱۴۰،۱۲۰،۱۰۰،۸۰،۶۰،۳۰ نیوتن می باشند.هر چه موتور قوی تر باشد سرعت ان هم مقداری کمتر می شود این موتورهای کرکره دارای وزن کمی است و به آسانی قابل حمل است. این نوع موتور کرکره در وزن های مختلف در بازار موجود است و با توجه به شافت باید موتور مربوطه را انتخاب کرد. برای مثال موتور های ۲۳۰ و ۳۰۰ نیوتن اغلب دارای تاج و آداپتور سایز ۱۱ گرد و موتور های سبک تا وزن ۱۴۰ دارای تاج و آداپتور ۸ گرد یا ۷ هشت ضلعی است.


نوین سازان

موتور کرکره برقی ساید AC و DC موتور ساید کرکره برقی با موتور توبولار کرکره برقی متفاوت می باشد و چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کارایی موتورهای ساید کرکره برقی معمولا برای کرکره های برقی که دارای وزن زیاد می باشد و تردد در آنها زیاد می باشد مورد استفاده قرار میگرند. موتور کرکره برقی ساید دارای امنیت بالاتری نیز می باشد چرا که در هنگام خرابی از سقوط تیغه کرکره برقی خودداری کرده و از رو نیز میتواند بسیار مهم باشد. کرکره اتوماتیک با موتور ساید ، به دلیل قرار گرفتن موتور بیرون از لوله و عدم وجود محدودیت فضا برای موتور ، دارای موتورهایی قوی تر هستند که انها را برای درب های بزرگ و صنعتی و یا درب های با تردد زیاد تبدیل به یک گزینه ایده ال می کنند . کابرد این نوع موتور کرکره اغلب برای فروشگاهها و پارکینگهای پرتردد و کارخانجات می باشد از معایب این نوع موتور فضای زیادی است که موتور اشغال میکند که طول پلیت این موتور حدود ۶۰ سانتی متر می باشد که بر خلاف موتور های تیوبلار که طول پلیت از ۳۰ سانتی متر تجاوز نمیکند.