شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت هفت برابر از شیشه های معمولی یا خام محکم تریا مقاوم تراست که در هنگام شکستگی به تکه های کوچک تبدیل می شود. شیشه سکوریت برای مقاومت در برابر گرما و شکستن ایمن پروسه گرمایی را طی می کند و تفاوت اصلی بین شیشه سکوریت و شیشه های خام درفرایند ساخت آن ها می باشد که شیشه خام توسط کوره های مخصوص حرارت داده می شود تا به دمای بالا رسیده و سپس توسط فشارهوا خنک می شود که بعد از اتمام اسن مراحل شیشه سکوریت تولید می شود.
از دیگر تفاوت های شیشه های سکوریت این است که در صورت شکستن به حالت پودری در می ایند ولی شیشه های خام درز برداشته و حالت شمشیری پیدا می کنند. شیشه های سکوریت می توانند دمای حدود ۳۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کنند اما شیشه های خام حداکثر تا ۶۰ درجه سانتیگراد را می توانند تحمل کنند.

مراحل فرایند ساخته شدن شیشه سکوریت

برش شیشه ها قبل از فرایند سکوریت شدن: برش شیشه ها باید قبل از سکوریت شدن صورت گیرد زیرا بعد از فرایند سکوریت شدن ، شیشه به هیچ عنوان از هم جدا نمی شود و اگر خراش و یا ترک بر دارد خطر شکستگی ان را افزایش می دهد. در کارخانه برای برش دقیق شیشه ها از دستگاهی به نام CNC استفاده می کنند تا برش ها دقیق انجام شود.
بازرسی شیشه برای وجود نداشتن نواقص: ترک ها و حباب ها موجود در شیشه ممکن است باعث شکستن شیشه درحین فرایند سکوریت شدن بشوند.
صیقل دادن شیشه:
این کار برای رفع زبری که در هنگام برش شیشه به وجود آمده است انجام می شود .
شستن شیشه :
شیشه را برای از بین بردن دانه های کوچکی که درحین صیقل دادن به وجود 

آمده اند وهرنوع کثیفی که باعث اختلال درفرایند سکوریت شدن باشد می شویند.
گرما دادن و سرد شدن ( کولینگ ) شیشه: کوره را به دمای ۷۰۰درجه سانتیگراد می رسانند اما دمای استاندارد صنعتی ۶۷۰درجه سانتیگراد نیز می باشد و در فرایند سکوریت کردن شیشه را تا نرم شدن در بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهند و سریعاً به دوطرف شیشه هوای بسیار خنک دمیده می شود.
انواع کوره حرارتی برای فرایند سکوریت کردن: کوره‌های حرارتی به دو صورت کانوکشن و المنتال هستند که در کوره‌های المنتال گرما با المنت به شیشه داده می شود اما کوره‌های کانوکشن که به نسبت گرانترهستند گرما به وسیله گرمای هوای درون کوره شیشه سکوریت یکدست‌ تر و بهتری تولید خواهد شد.


خواص شیشه سکوریت

۱ –ذرات ایمن بعد از شکستن شیشه
۲ –مقاومت هفت برابری نسبت به شیشه های معمولی
۳ – مقاوم در برابر گرما
۴ – قابلیت استفاده در محیط های متفاوت

خواص شیشه سکوریت | نوین سازان

موارد استفاده از شیشه سکوریت

شیشه سکوریت به علت ایمنی بالا برای استفاده در مکان های عمومی حرف اول را می زنند و از دیگر موارد مصرف شیشه های سکوریت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱ – شیشه های دوردوشی ( کابین های شیشه ای) و حمام های شیشه ای
۲ – درب شیشه ای ساختمان
۳ – به عنوان پارتیشن های اداری و زینتی
۴ – استخرهای شیشه ای
۵ – کف های شیشه ای
۶ – نمای شیشه ای ساختمان و مغازه ها
۷ – شیشه های جلوی شومینه و بخاری
۸ – درب های اتوماتیک شیشه ای
۹ – بالکن های شیشه ای
۱۰ – استفاده در صنعت خودرو سازی

موارد استفاده شیشه سکوریت | نوین سازان

شرکت نوین سازان در طی گذشت سالها و به دست آوردن تجارب زیادی در زمینه های درب های اتوماتیک ، درب کرکره برقی، درب سکوریت و اجرای نما با استفاده از آلومنیوم کامپوزیت ، آلومنیوم ترمال و ... همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. این شرکت فعالیت خودرا از سال ۱۳۹۲ آغاز نموده و آماده ارسال محصولات خود به سراسر کشور می باشد. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ها و دریافت مشاوره رایگان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.