طراحی نمای اسپایدر در کرمان

نمای اسپایدر در کرمان

نمای اسپایدر به نوعی از نماهای مدرن شیشهای گفته میشود که در آن شیشه لمینت شده ای که از دو الیه شیشه سکوریت استاندارد درجه یک و در الیه طلق که در مجموع ۱.۵۲ میلی متر و در میان دو شیشه سکوریت قرار می گیرد به وسیله اتصاالت نقطهای شکل به سازه متصل میگردد. مجموعه نوین سازان ارائه دهنده کلیه خدمات طراحی ساختمان در کرمان مانند اجرای نمای ترموود در کرمان و نمای آلومینیوم در کرمان می باشد. شما می توانید برای سفارش انواع خدمات طراحی نمای ساختمان در کرمان با مجموعه در تماس باشید. تیم ما متشکل از برترین متخصصین عمران و معماری ساختمان می باشد که می توانند برای مشاوره طراحی ساختمان در کرمان نیز به شما کمک کنند. همچنین هنگام اجرای نمای بهترین مدل و طرح را برای اجرای نمای مورد نظر برای شما عزیزان در نظر می گیرند. تمامی تلاش مجموعه نوین سازان رضایت شما مشتریان عزیز می باشد.
کاربرد اصلی نمای اسپایدر در ساختمانهایی با کاربری هایی نظیر تجاری و اداری است. که امروزه می بینیم در غالب ساختمان های اداری تجاری نو ساز از نمای شیشه ای استفاده می شود. نمای اسپایدر همان نمای شیشه ای می باشد که دارای شیشه آن هماهنطور که پیش تر به آن اشاره شد شیشه لمینت شده می باشد.


انواع نمای اسپایدر

نمای اسپایدر دارای سیستم متنوع سازهای است از جمله:


۱. اسپایدر با سازه خرپا فلز

در این روش از خرپا های فلزی جهت تحمل بار مرده و بار دینامیکی استفاده می شود و اسپایدرها با جوش یا پیچ بر روی این سازه متصل می شوند و بار را منتقل خواهند کرد.

اسپایدر با سازه خرپا فلز در کرمان | نوین سازان 110

۲. اسپایدر کابلی

در این روش سازهای از کابل به صورت کراس و تور و یا خرپا بار را تحمل و به تکیه گاهها انتقال می دهد.

اسپایدر کابلی در کرمان | نوین سازان 110

۳.اسپیس فریم

سازههای اسپیس فریم فرمهای هندسی منظمی هستند که به شکل متحد در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت که با ترکیب کردن انها میتوان سازههایی متنوع را با سرعتی باال و به صورت پیش ساخته ایجاد کرد و به خاطر شکل و ساختار هندسی خرپایی که قادر به تحمل نیرو در جهات مختلف می باشد موجب استحکام سازه میشود و می توان از ترکیب کردن انها با قطعات اسپایدر استفاده نمود تا پوسته ای یکپارچه را به وجود اورد.

نمای اسپایدر اسپیس فریم در کرمان | نوین سازان 110

۴.فین گلس

در این نما انتقال بار به سازه توسط یک تیغه شیشهای دو یا سه الیه انجام می شود و به دلیل شیشه ای بودن سازه این نوع از نما باید با دقت فراوانی انها را طراحی نمود.

اسپایدر فین گلس در کرمان | نوین سازان 110

۵.اسپایدر کلمپ/ ایکس

پنجه اسپایدر را میتوان از نظر شکل طبقهبندی نمود و متداولترین آن سیستمهای کلمپ و ایکس است و قطعات کلمپ به صورت یک گل میخ یا یک قطعه صلیب شکل هستند که شیشه را در خود جای می دهند و قطعات ایکس قطعاتی می باشند که به صورت حرف ایکس یا اچ انگلیسی هستند و توسط پیچهایی که در شیشه جاسازی میشوند به اسپایدر متصل خواهند شد.

نمای اسپایدر کلمپ/ ایکس در کرمان | نوین سازان 110

اجرای نمای اسپایدر در کرمان

مجموعه نوین سازان ارائه دهنده خدمات طراحی نمای ساختمان، مانند طراحی نمای ترموود در کرمان و ... می باشد. شما می توانید برای طراحی نمای اسپایدر در کرمان با ما در تماس باشید.

مزایا و معایب نمای اسپایدر

مزایای نمای اسپایدر

نمای اسپایدر دارای وزن کم از نظر سازه و اتصالات است.
نمای اسپایدر باعث شفافیت یکپارچه نما می شود.
جزئیات اجرا نمای اسپایدر ساده هستند.
نمای اسپایدر قابلیت اجرای سطوح پیچیده بدون نیاز به فرم دهی سازه را دارا می باشد.
سیستمهای زیرمجموعه نمای اسپایدر بسیار متنوع هستند.
نمای اسپایدر از طریق امکان حرکت پنلهای شیشه در روتل ها باعث مقاومت در برابر نیروی زلزله می شود

معایب نمای اسپایدر

نمای اسپایدر دارای دیتیل پیچیدای در بازشو است.
نمای اسپایدر نیاز به کنترل مداوم برای اجرای صحیح آببندی دارد.
نمای اسپایدر نیازمند محاسبات سازه ای و کنترل توسط مهندسین عمران است.